Garantie & Klachten

Garantiebeleid

Bij Versteegh Jeans Online staan wij voor kwaliteit en een uitstekende service. Wij doen ons uiterste best om al onze producten in perfecte staat bij u af te leveren. Mocht er desondanks een defect of gebrek aan het licht komen, dan gelden de wettelijke bepalingen omtrent garantie en conformiteit.

Op alle artikelen is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat een product moet voldoen aan wat u er als consument in redelijkheid van mag verwachten. Indien een product binnen 6 maanden na aankoop een gebrek vertoont, wordt er in principe vanuit gegaan dat het gebrek al bij aflevering aanwezig was, tenzij wij anders kunnen aantonen. Na deze periode vragen wij de koper om aan te tonen dat het gebrek reeds bij levering aanwezig was.

Naast de wettelijke garantie kan op sommige producten een fabrieksgarantie van toepassing zijn. Deze aanvullende garantie doet geen afbreuk aan de rechten die u als consument op grond van de wet heeft.

Wanneer u een gebrek constateert, verzoeken wij u om dit zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen twee maanden na ontdekking, bij ons te melden. Dit kan via e-mail op klachten@versteeghjeansonline.nl. Wij zorgen er vervolgens kosteloos voor dat het product wordt hersteld, vervangen of - indien herstel of vervanging niet mogelijk is - dat het aankoopbedrag wordt terugbetaald. In sommige gevallen kan ook een passende kortingsregeling worden aangeboden.

Uitzonderingen op garantie

Slijtage als gevolg van normaal gebruik, schade door onoordeelkundig gebruik, onjuiste reiniging, of externe oorzaken vallen niet onder de garantie. Ook producten die na gebruik of wasbeurten door de klant verkeerd zijn behandeld, vallen buiten de garantie.

Klachtenafhandeling

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn of een klacht hebben over onze dienstverlening of producten, dan horen wij dit graag. U kunt uw klacht melden via klachten@versteeghjeansonline.nl, waarna wij binnen 14 dagen inhoudelijk zullen reageren. Wij streven er altijd naar om samen tot een passende oplossing te komen.

Mocht onze oplossing niet aan uw verwachtingen voldoen, dan kunt u uw klacht indienen bij Stichting WebwinkelKeur voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.

Voor consumenten binnen de Europese Unie is het daarnaast mogelijk om geschillen aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie, bereikbaar via http://ec.europa.eu/odr.

Webwinkel Keurmerk